Jak dosáhnout na pomoc pro malé firmy od Seznam.cz, Google a Facebook?

autor

Vít Černík

publikováno

Duben 22, 2020

Pomoc Seznamu, Google a Facebooku pro malé a střední firmy zasažené epidemií COVID-19

Všechny tři největší reklamní systémy u nás nabídly pomoc již v počátcích krize. Je ale reálné na nějakou dosáhnout a jak na to?

Seznam.cz – Nenecháme vás v tom

Nenecháme vás v tom logo

Největší tuzemských hráč Seznam.cz založil stránku nenechame-vas-v-tom.cz, kde nabízí pomoc ve výši 100 milionů korun. V současnosti rozdali ze zmíněného obnosu již čtvrtinu.

Podmínky poskytnutí pomoci jsou jasné. Musíte mít opravdu byznys, který koronavirová krize zásadním způsobem zasáhla. Tedy nemožnost podnikat či vydělávat peníze jiným způsobem.

Vyrábíte-li tedy webové stránky, není podpora učena úplně pro vás.

Vlastníte-li hospodu bez rozvozu, klub, autobazar, ubytování, kosmetický nebo kadeřnický salon, či jste ze skupiny nejvíce postihnuté – cestovní ruch a kultura – tato pomoc je určena právě vám.

Seznam si nechce nabourat rovnováhu ve všech systémech, které jedou na aukční bázi . Plnění tedy neproběhne v rámci Skliku, Zboží.cz či Firmy.cz. Znevýhodnilo by platící inzerenty a rozvrátilo to smysl celého systému.

Kde tedy pomoc probíhá?

Pro příklad na řadě webů pod hlavičkou Seznam.cz jako sreality.cz či sauto.cz. Týká se ale i prémiových prostorů na webech spadající pod Seznam, které se klasicky přes Sklik neřeší.

Kolik dostanete?

Pracovníci Seznamu posuzují žádost od žádosti, proto velice doporučujeme vyplnit opravdu pravdivé informace. Splníte-li kritéria, kontaktují vás a vymyslí marketingový plán na míru. Většina plnění není úplně zdarma, ale v rámci opravdu výrazných slev (80-90%).

Kdy plnění můžete dostat?

Toť je bohužel velká neznámá. Seznam má nastaveny své vlastní postupy, kdy se snaží v určitých vlnách dávkovat určité odvětví trhu, aby jim to pomohlo co nejvíce (reklama na kadeřnictví ve chvíli, kdy je stále zavřené není úplně efektivní). Navíc musí jednotlivě posuzovat stovky a tisíce žádostí, které jim přichází. Buďte tedy trpěliví a odpověď čekejte spíše v rámci týdnů.

Odpovídáte-li však podmínkám pro poskytnutí pomoci, určitě to stojí za zkoušku.

Kde mohu žádat?

Žádost vyplňte na : nenechame-vas-v-tom.cz

 

 

 

Facebook – Boost With Facebook

boost with facebook

Facebook na začátku oznámil, že podpoří malé firmy příspěvky v hotovosti a kredity na reklamu ve výši 100 000 000 USD.
Grantový program se rozjíždí ve 30 zemích světa, ve kterých Facebook figuruje. Pro nás je v tuto chvíli hlavní informací to, že jednou z nich je i Česká republika.

Kdo může požádat?

Facebook slibuje poskytnutí grantu až 30 000 malých firem, které splní tyto kritéria:

  • Firma musí mít mezi 2-50 zaměstnanci
  • Musíte podnikat delší dobu než je jeden rok
  • Vaše podnikání musí být opět napřímo zasaženo pandemií COVID-19
  • Musíte být v oblasti, ve které Facebook působí (tuto podmínku máme v ČR splněnou)

Kdy proběhne pomoc a kdy se dozvím jestli ji dostanu?

Stejně jako u Seznamu se Facebook potýká s tisícovkami žádostí, které osobně vyřizuje (Facebook navíc nemá žádný formulář, ale všechny informace od vás získá přímo jejich pracovník). Prozatím tedy začali první a asi největší fázi podpory v USA. Další ze 30 regionů přijdou na řadu později.

Kde můžete požádat?

Vyplněním svého firemního emailu na Boost With Facebook po zvolení “Zobrazit dostupné oblasti” a České republiky.

Jiná forma podpory?

Facebook se však neomezuje pouze na finanční podporu. Využívá toho, že mnohým přibylo hodně volného času a pouští se i do osvěty. Na stránce Centrum zdrojů pro firmy radí, jak se chovat v době krize, jakou jistě současná epidemie je. Mimo jiné se dozvíte i pět základních kroků, které pro pomoc své firmě můžete online (na Facebooku) udělat hned.

 

 

Google COVID-19

google ads logo – Google Ads

Tento celosvětový gigant rozhodně nestojí pozadu. Na konci března oznámil CEO Sundar Pichai, že pro malé a střední firmy má připraveno 340 000 000 USD v kreditech, které budou inzerenti moci utratit skrze celou platformu do konce roku 2020. (Mimo dalších stamilionových investic pro WHO, finanční instituce, akademické instituce atd).

Stránka podpory Google je bohužel jako jediná v Angličtině – Google – COVID 19 . 

Koho se podpora týká?

  • Malé a střední podniky, které měly účet u Google alespoň 10 měsíců z roku 2019 a první dva měsíce roku 2020 a měli aktivní jakoukoliv reklamu
  • Inzerovali v Google buď napřímo či skrze partnera
  • Dodržovali Google advertising policies

Inzerovali jste-li skrze náš Multiclient účet a tedy pouze zprostředkovaně, stále máte nárok a můžete kredity obdržet, protože splňujete podmínku inzerce přes partnera. Kredity se nebudou přidělovat pod jeden účet, ale ke každé jednotlivé firmě.

Kdy se může očekávat podpora?

Dle aktualizované informace z 20. dubna 2020 by přidělování kreditů mělo začít ke konci května 2020. Během následujících měsíců budou připisovány kredity a klienti budou o tomto vždy informováni i emailem.

Kolik tedy dostaneme?

Google uvádí, že podpora bude záviset na historii účtu. Tedy na penězích, které jste na Google utratili, zemi ,ve které podnikáte a na měně.

Kde žádat?

Nemusíte žádat nikde. Google si firmy, odpovídající jejich zadání odfiltruje sám. Budete-li odpovídat, kontaktují vás sami.

V případě, že nevíte jak efektivně následně přidané kredity využít, podívejte se do sekce Služby – Google, co všechno pro vás můžeme udělat my Palecnahoru.cz. V případě, že přemýšlíte začít inzerovat na Facebooku a Instagramu až nyní, můžete navštívit Služby – Facebook či Služby – Instagram a přečíst si, co vše pro vás můžeme udělat. Nebo nás jednoduše kontaktujte a vymyslíme pro vás mediální plán na míru.

Další články

Změny pro Speciální kategorie reklam na Facebooku

Pokud vaše facebookové reklamní kampaně spadají to tzv. speciálních kategorií a do této chvíle jste pro cílení využívali remarketingové lookalike…

Jak předejít ukradení či napadení účtu na Facebooku a Google?

Za poslední měsíce se na nás obrací čím dál tím více klientů a známých s tím, že jim byl v…