Od tohoto dne totiž dle nařízení EU o digitálních službách má společnost Meta povinnost uvádět údaje o příjemcích a plátcích reklam.
Pokud tedy provozujete reklamní kampaně na Facebooku nebo Instagramu pravděpodobně se vám už v každé sadě reklam objevila nová sekce Příjemce a plátce.
Do této sekce jste povini vložit údaje o fyzických nebo právnických osobách, které přijímají užitek z dané reklamy a které danou reklamu financují. Může to být tatáž osoba nebo dvě různé. Z nabízených možností můžete vybrat příslušnou osobu nebo organizaci nebo využít možnost Volný text a vypsat název ručně.
Poněkud zarážející je, že do políčka Volný text můžete napsat naprosto cokoliv. Informace se nijak neověřuje a neprochází žádným schválením ze strany Meta. Tím pádem jaksi uniká smysl celé povinnosti. Nicméně lze očekávat, že ověřovací a kontrolovací mechanismus se bude ještě měnit resp. nějaký vznikne.
Informace o plátci a příjemci se nebude objevovat u reklamních příspěvků jako je tomu třebu u reklam s politickou tématikou, ale v informacích o Transparentnosti facebookových stránek v Knihovně reklam.
Tyto informace musíte podle vyjádření Meta uvádět u každé nové nebo duplikované sady reklam od zmíněnéno 21. 6. Kampaní, které už probíhají se prý tato povinnost netýká. Nicméně vzhledem k chaosu, který celým Facebookem zmítá, bych doporučoval uvést žádané informace i u sad reklam, které už probíhají a vyhnout se tak nepříjemnému překvapení.
Více informací naleznete zde.