Nepropásněte termín 21. června!

autor

Jan Vondryska

publikováno

Červen 15, 2023

Od tohoto dne totiž dle nařízení EU o digitálních službách má společnost Meta povinnost uvádět údaje o příjemcích a plátcích reklam.

Pokud tedy provozujete reklamní kampaně na Facebooku nebo Instagramu pravděpodobně se vám už v každé sadě reklam objevila nová sekce Příjemce a plátce.

Do této sekce jste povini vložit údaje o fyzických nebo právnických osobách, které přijímají užitek z dané reklamy a které danou reklamu financují. Může to být tatáž osoba nebo dvě různé. Z nabízených možností můžete vybrat příslušnou osobu nebo organizaci nebo využít možnost Volný text a vypsat název ručně.

Poněkud zarážející je, že do políčka Volný text můžete napsat naprosto cokoliv. Informace se nijak neověřuje a neprochází žádným schválením ze strany Meta. Tím pádem jaksi uniká smysl celé povinnosti. Nicméně lze očekávat, že ověřovací a kontrolovací mechanismus se bude ještě měnit resp. nějaký vznikne.

Informace o plátci a příjemci se nebude objevovat u reklamních příspěvků jako je tomu třebu u reklam s politickou tématikou, ale v informacích o Transparentnosti facebookových stránek v Knihovně reklam.

Tyto informace musíte podle vyjádření Meta uvádět u každé nové nebo duplikované sady reklam od zmíněnéno 21. 6. Kampaní, které už probíhají se prý tato povinnost netýká. Nicméně vzhledem k chaosu, který celým Facebookem zmítá, bych doporučoval uvést žádané informace i u sad reklam, které už probíhají a vyhnout se tak nepříjemnému překvapení.

Více informací naleznete zde.

Další články

Změny pro Speciální kategorie reklam na Facebooku

Pokud vaše facebookové reklamní kampaně spadají to tzv. speciálních kategorií a do této chvíle jste pro cílení využívali remarketingové lookalike…

Jak dosáhnout na pomoc pro malé firmy od Seznam.cz, Google a Facebook?

Pomoc Seznamu, Google a Facebooku pro malé a střední firmy zasažené epidemií COVID-19 Všechny tři největší reklamní systémy u nás…