Změny pro Speciální kategorie reklam na Facebooku

autor

Jan Vondryska

publikováno

Září 27, 2022

Pokud vaše facebookové reklamní kampaně spadají to tzv. speciálních kategorií a do této chvíle jste pro cílení využívali remarketingové lookalike okruhy, pak máte od 12. října zase o něco složitější práci.

Speciální kategorie reklam jsou ty, které se týkají zaměstnání, bydlení a úvěrů a vznikly v důsledku snahy Facebooku omezit diskriminování části uživatelů. Tím pádem v reklamách z těchto kategorií už dlouhodobě nemůžete cílit podle věku, pohlaví uživatele. Možnost zacílení máte pouze podle geografického umístění a na základě omezených cílení pomocí zájmů, které Facebook vyhodnotil jako nediskriminační. Omezení cílení se tím pádem až do této chvíle, respektive do 12. října, dalo částečně upravit a upřesnit pomocí vytvoření vlastních okruhů pro speciální kategorie a následně vytvořením lookalike rozšíření z těchto okruhů. Pro speciální kategorie se cílové okruhy vytvářely stejným způsobem jako pro “normální” kategorie tj. na základě návštěvy webu, interakce na facebookové stránce, konverzí apod. Použitím takto vytvořeného lookalike okruhu v kampaních pro speciální kategorie jste vlastně získali celkem solidně zacílené reklamy, jejichž publika byla vytvořena na základě vámi dodaných dat. Z tohoto je celkem jasné, že takto zacílené kampaně byly v drtivé většině případů daleko úspěšnější, než ty cílené pomocí omezených zájmů, které vybral Facebook. V námi spravovaných kampaních ve speciální kategorii zaměstnání tvořil objem získaných konverzí z takto zacílených reklam 73% z celkového počtu.

Bohužel 12. října podle tohoto ustanovení už nebude možné takovéto okruhy používat. Celé dlouhodobé budování remarketingových okruhů na základě získaných dat tím pádem můžeme poslat k šípku… Není nutné zdůrazňovat, že vybudování databází stálo nemálo času a také slušnou sumu peněz. Ty si samozřejmě Facebook nechává a “dovoluje” nám pro speciální kategorie využívat cílení podle zájmů, které on sám uzná za vhodné. 

Konzultace o tomto problému s Facebook konzultantem probíhala stylem, že já jsem mu prezentoval tyto chystané změny a on mi s neskrývaným překvapením v hlase sděloval, že je to pro něj naprostá novinka. Po skončení hovoru mi pak byl zaslán odkaz na text z Facebook Help, který jsem mu v hovoru citoval, s ujištěními, že situace je opravdu taková, jak jsem říkal 🙂

Nyní nám tedy nezbývá než čekat do 12. října na okamžik, kdy se cílení vypnou a jaké možnosti budou k dispozici po tomto datumu.

Další články

Jak předejít ukradení či napadení účtu na Facebooku a Google?

Za poslední měsíce se na nás obrací čím dál tím více klientů a známých s tím, že jim byl v…

Změny pro Speciální kategorie reklam na Facebooku

Pokud vaše facebookové reklamní kampaně spadají to tzv. speciálních kategorií a do této chvíle jste pro cílení využívali remarketingové lookalike…